Raamatun tie taivaaseen (Miten pelastua?)

 

Raamattu on hyvin selkeä pelastuksesta. Kyse ei ole siitä, kuinka hyvä ihminen olet. Kyse ei ole siitä, onko menet kirkkoon vai ei, tai onko sinut kastetaan vai ei, tai jos ottaa ehtoollisen vai ei.

Kyse uskoa. Kyse uskosi, luottamuksesi Jeesukseen ainoa tie taivaaseen. Raamattu sanoo;

Finlandblogg

1. Myönnä olet syntinen

“Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä.” – Epistola Roomalaisille 3:23

Niinkuin kirjoitettu on: ei ole kenkään vanhurskas, ei yksikään…– Epistola Roomalaisille 3:10

Kukaan meistä on vanhurskas. Jos meidän hyvyys vei meidät himeln, emme sinne.

Mutta pelkureille ja uskottomille, ja hirmuisille, ja murhaajille, ja salavuoteisille, ja velhoille, ja epäjumalisille, ja kaikille valehtelioille* pitää osa oleman siinä järvessä, joka tulesta ja tulikivestä palaa, joka on toinen kuolema.– Johannesksen ilmestys 21:8

Me kaikki ovat syntiä tehneet, kaikki valehdellut. Sittemmin ansaitsemme helvetin.

 

2. Ymmärtävät synnin rangaistuksen

Mutta sitten Raamattu sanoo

“Mutta Jumala ylistää rakkauttansa meidän kohtaamme, että kuin me vielä syntiset olimme, on Kristus meidän edestämme kuollut.” – Epistola Roomalaisille 5:8

Jeesus rakastaa meitä ja tuli maan päälle. Raamattu sanoo, että Jeesus on Jumala, joka tuli ihmiseksi. Hän eli elämää ilman syntiä, mutta he hakkasivat häntä, sylki hänen ja naulataan hänet ristillä kuolla.

Raamattu sanoo, että kun Jeesus kuoli ristillä, hän kantoi itse kaikki meidän syntimme ruumiin.

“Joka meidän syntimme itse uhrasi omassa ruumiissansa puun päällä, että me synneistä pois kuolleet eläisimme vanhurskaudelle; jonka haavain kautta te olette terveiksi tulleet.” – Pietarin 1 Epistola 2:24

Jeesus otti rangaistusta kaikista synneistänne, kaikki velka, ristillä. Ja Raamattu sanoo, että Hän kuoli, Hänet haudattiin hänen itse meni alas helvettiin kolme päivää, ja kolme päivää myöhemmin hän nousi kuolleista. Hän osoitti hänen opetuslapsensa haavat kynnet ristin käsissään.

“Ja hän on sovinto meidän syntiemme edestä, ei ainoastaan meidän, vaan myös kaiken maailman edestä.” – 1 Johannesken epistola 2:2

Raamattu on hyvin selvää, että Jeesus kuoli kaikkien synnit miehiä. Mutta meidän on tehtävä tallentaminen tai pelastettu meidän helvettiin rangaistusta.

Kysymys kysytään kerran Raamatussa: “…herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä autuaaksi tulisin?  Mutta he sanoivat: usko Herran Jesuksen Kristuksen päälle, niin sinä ja sinun huonees autuaaksi tulee.” – Apostolitten 16:29-30

Siinä kaikki. Sitä ei ole sanonut, että sinun pitäisi mennä kirkkoon voidaan tallentaa,tai lopettaa syntiä ja tallennetaan, elää hyvää elämää tallennetaan tai kastetaan tallennetaan. Sanotaan, että sinun pitäisi vain uskoa!

 

3. Uskovat, että Jeesus kuoli ristillä, haudattiin ja nousi ylös sovittaakseen syntisi.

Raamattu sanoo, että jokainen, joka uskoo Jeesukseen elää ikuisesti. Iankaikkinen elämä merkitsee elämää joka ei koskaan lopu. Ei ole mitään voit tehdä menettää sen, niin, valehteli Jumala lupaustaan. Mutta Jumala ei voi valehdella. Jos uskot Jeesukseen sinä pelastut ikuisesti, mitä tapahtuu sen jälkeen. Kerran pelastettu, aina pelastettu.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.” – Johanneksen evankeliumi 3:16

“Ja minä annan heille ijankaikkisen elämän, ja ei heidän pidä hukkuman ijankaikkisesti, eikä pidä yhdenkään repäisemän heitä minun kädestäni.” – Johanneksen evankeliumi 10:28

Heti kun uskot Jeesukseen, saat iankaikkisen elämän lahjana Jumalalta! Se on lahja, jonka Jumala lupasi koskaan palaa, ja pelastus kestää ikuisesti.

“ Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, hänellä on ijankaikkinen elämä.” – Johanneksen 6:47

“Sillä kuolema on synnin palkka, mutta ijankaikkinen elämä on Jumalan lahja Jesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme.” Epistola Roomalaisille 6:23

4. Luota yksin Jeesukseen Pelastajanasi

Sinulla on oltava kaikki luottamus Jeesukseen ja mitä hän on tehnyt sinulle. Jos luotat itseesi ja oman kykyä pysäyttää synnin, oma vanhurskaus, tai jos luulet tarvitaan tuoda järjestystä elämääsi voidaan tallentaa, joten se on teko oppi! Sitten et ole pelastettu. Sinä msåte vain uskoa Jeesukseen, hän on se, joka teki kaiken meidän pelastuksemme. Meidän täytyy vain laittaa uskomme siihen.

On monia väärennettyjä kristittyjä, he sanovat, että sinun täytyy tehdä jotain tallennetaan. Mutta Jeuss Raamatussa sanotaan, että siellä on sellainen hänelle, mutta hän sanoo atthan koskaan tuntenut heitä. Siten niitä ei ole koskaan tallennettu!

“Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.” – Matteuksen vankeliumi 7:23

 

Raamattu sanoo “Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.” – Rom 10:13

Jos uskot tämän, voit rukoilla tämän rukouksen. Ei ole sanoja, jotka säästää, mutta usko Jeesukseen:

Rakas Jeesus, tiedän olen syntinen. Tiedän, että ansaitsen helvettiin, mutta uskon, että kuolit ristillä minulle ja nousi jälleen.

Ole hyvä ja pelasti minut nuoch antaa minulle iankaikkisen elämän. Vie minut taivaaseen kun kuolen. Minä vain luotan sinuun Jesus.
Amen.

Annonser
Raamatun tie taivaaseen (Miten pelastua?)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s